Mother Load: Parental-Status References in Canadian Business Magazines

Karen Grandy

Abstract


This Research in Brief examines parental-status references in profile articles in top circulating Canadian business magazines from 2007 to 2011. The findings reveal significant quantitative and qualitative differences in parental-status references for women and men. In addition to the more frequent references to women’s parental status, motherhood is portrayed less often as an asset and much more often as a potential conflict or challenge to one’s career, than is fatherhood.

Cette « Recherche en bref » examine les références au statut parental dans les portraits d’hommes et de femmes d’affaires apparaissant dans des magazines économiques canadiens à grand tirage de 2007 à 2011. Les résultats révèlent des différences quantitatives et qualitatives importantes dans les références au statut parental des femmes par rapport à celles des hommes. En plus de mentionner plus fréquemment le statut parental des femmes, les articles dépeignent la maternité moins souvent comme un atout par rapport à la paternité et beaucoup plus souvent comme une embûche ou un défi pour une carrière.


Keywords


Business Media; Gender; Content Analysis

Full Text: PDF HTML


DOI: https://doi.org/10.22230/cjc.2013v38n2a2695

  •  Announcements
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo
  •  Current Issue
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo
  •  Thesis Abstracts
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo

We wish to acknowledge the financial support of the Social Sciences and Humanities Research Council for their financial support through theAid to Scholarly Journals Program.

SSHRC LOGO