L’industrie canadienne de la télévision face au développement du multi-écrans

Fanny-Ève Tapp, Pierre C. Bélanger

Abstract


This study investigates the current state of Canadian broadcasting in a multiscreen context. Following a series of interviews with industry professionals, we present a summative evaluation of multiscreen innovations in order to assess how the latter influence current business models based on various theories of innovation relevant to the Canadian television industry. We elaborate on the coupling of a traditional medium with mobile digital screens to better understand the industry as it is today as well as the tangent it is embarking upon for the future.

Cette étude a pour but d’enquêter sur l’état de la télédiffusion canadienne dans un contexte multi-écrans. Suite à une série d’entrevues auprès de professionnels de l’industrie, nous présentons une évaluation sommative des niveaux d’innovation multi-écrans afin d’évaluer comment le multi-écrans a influencé les modèles d’affaires actuels en nous basant sur différentes théories de l’innovation afférentes à l’industrie des médias. Nous élaborons sur le couplage d’un média traditionnel avec les écrans mobiles numériques afin de mieux comprendre non seulement l’état actuel de l’industrie mais également la tangente sur laquelle elle est engagée.


Keywords


Broadcasting; Television/cable television; Convergence; Digital

Full Text: PDF HTML


DOI: https://doi.org/10.22230/cjc.2016v41n2a3008

License URL: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ca/
  •  Announcements
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo
  •  Current Issue
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo
  •  Thesis Abstracts
    Atom logo
    RSS2 logo
    RSS1 logo

We wish to acknowledge the financial support of the Social Sciences and Humanities Research Council for their financial support through theAid to Scholarly Journals Program.

SSHRC LOGO