This Is Contract Faculty Time

Bob Hanke

Abstract


This article argues that Maurizio Lazzarato’s (2014) book Signs and Machines: Capitalism and the Production of Subjectivity is useful for apprehending the employment of contract faculty. After setting the scene of the university, I examine the mixed semiotics of the York University budget. I then look inside CUPE Local 3903’s history and politics, and focus on the video This Is Contract Faculty Time: York Faculty in Support of Contract Faculty. In the next section I describe how mixed semiotics operates at the bargaining table. Finally, I review the outcome of collective bargaining with respect to job security, political action, and truth-telling. This case of academic labour struggle shows that semiotization and subjectivation need to be better understood. I conclude with some remarks on challenges, academic freedom, and ways of reforming the faculty employment system.

Cet article soutient que Signs and Machines: Capitalism and the Production of Subjectivity (« Signes et machines : le capitalisme et la production de la subjectivité », 2014) de Maurizio Lazzarato est utile pour comprendre le travail des enseignants intérimaires. Après avoir décrit la situation actuelle à l’université, je considère la sémiotique mixte du budget de York University. J’examine ensuite l’histoire et la politique du Syndicat canadien de la fonction publique, section locale 3903, ainsi que le vidéo This Is Contract Faculty Time: York Faculty in Support of Contract Faculty (« C’est le moment de parler des enseignants intérimaires : le corps professoral de York à leur appui »). Dans la section suivante, je montre comment la sémiotique mixte peut aider à mieux comprendre la table de négociation. Enfin, j’évalue les résultats de la négociation collective par rapport à la sécurité d’emploi, l’action politique et l’honnêteté. Cette lutte pour le travail académique montre qu’on a besoin de mieux comprendre la sémiotisation et la subjectivation. Je conclus par quelques remarques sur les défis, la liberté académique et quelques façons de réformer le système d’emploi pour le corps professoral.


Keywords


Precarious academic labour; Critical theory; Subjectivity; Semiotics; Unions; Higher education reform / Travail académique précaire; Théorie critique; Subjectivité; Sémiotique; Syndicats; Réforme des études supérieures

Full Text: PDF HTML


DOI: https://doi.org/10.22230/cjc.2017v42n1a3100

License URL: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ca/
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