The Telematics Advanced Program: A Noble Idea Bites the Dust

Authors

  • Deanna Robinson University of Oregon

DOI:

https://doi.org/10.22230/cjc.1999v24n3a1113

Keywords:

Education, Telematics, TAP, Internet

Abstract

Abstract: The Telematics Advanced Program (TAP), a virtual curriculum proposed by an industry/government/university group, failed to materialize for a complex set of reasons, including the insistence of many state and provincial universities that Internet-based education should be embraced only as a cash cow to provide additional funds for traditional campus-based teaching. Companies fed into this perception by increasingly favouring technical training over advanced education as their stable monopoly-based environment shifted to uncertain circumstances and cutthroat competition. These factors produced personnel and goal confusion within the sponsoring group and hampered its ability to acquire funding. Lack of advanced technological infrastructure also prevented realization of the TAP vision of small, interactive virtual seminars. Résumé: Le Telematics Advanced Program (TAP), un curriculum virtuel proposé par un regroupement industriel/gouvernemental/universitaire, n'a pas pu devenir réalité pour un ensemble complexe de raisons, y compris l'insistance de la part de plusieurs universités étatiques et provinciales que l'enseignement à l'Internet n'est utile que comme source de revenus supplémentaires pour l'enseignement traditionnel en salle de cours. Des compagnies encouragèrent cette perception en favorisant de plus en plus la formation technique au détriment des études avancées, la conséquence de circonstances incertaines et de concurrence acharrée remplaçant un environnement stable et monopoliste. Ces facteurs jetèrent la confusion au sein du groupe parraineur tant au niveau du personnel que de ses buts et diminua la capacité du groupe à obtenir des fonds. L'absence d'une infrastructure technologique avancée empêcha aussi la réalisation de la vision TAP de petits a éminaires virtuels et interactifs.