The Intercom Ontario High-Bandwidth Residential Field Trial: Lessons Learned

Authors

  • Danièle Thomassin Singh York University
  • Damian De Shane-Gill York University
  • Jerome Durlak York University
  • Peter Roosen-Runge York University

DOI:

https://doi.org/10.22230/cjc.1999v24n3a1116

Keywords:

Education, High bandwidth, Intercom Ontario

Abstract

Abstract: This article explores the history of the Intercom Ontario field trial in which residents of 64 homes were offered a variety of digital communication services and access to digital content delivered over a symmetric high-bandwidth data network. Some insights gleaned from the trial are: novel services can be designed and successfully implemented at low cost by small, highly collaborative groups; broadband communication channels, such as two-way video, are likely to be exploited in ways not anticipated by the designers; people seek out a broader variety of content selections than traditional models predict; the value of a mailing list as a community-building tool extends to geographically based communities; the discrepancies between the ways in which the introduction of technological innovations are perceived by users, developers, and providers are significant, complex, and deserve further study. Résumé: Cet article explore l'histoire de recherches sur le terrain menées par Intercom Ontario au cours desquelles on a offert aux habitants de 64 maisons une variété de services de communication digitaux et l'accès à un contenu digital livré au moyen d'un réseau téléinformatique symétrique à haute largeur de bande. Parmi les observations recueillies grâce à ces recherches: de petits groupes capables de collaborer très étroitement peuvent concevoir et mettre en place des services inédits; on utilise les canaux de communication à large bande, comme les vidéos bidirectionnels, de façons que les concepteurs originaux n'auraient pas prédites; la valeur d'une liste de diffusion pour former des communautés s'étend à des communautés géographiques; les écarts entre les manières dont les créateurs, les fournisseurs et les utilisateurs d'innovations technologiques perçoivent l'introduction de celles-ci sont significatifs et complexes, et méritent d'être étudiés plus à fond.