Canadian Copyright: History, Change, and Potential

Authors

  • Sara Bannerman George Washington University

DOI:

https://doi.org/10.22230/cjc.2011v36n1a2321

Keywords:

Copyright/intellectual property, history, international relations

Abstract

ABSTRACT The first part of this article reviews Canada’s international copyright history and the role Canada has played in international copyright from the nineteenth century to the present day. In part two, the author asks whether we can be optimistic or pessimistic about Canada’s role, and the role of international institutions more generally, in promoting solutions to the social policy and social justice concerns raised by the expansion of intellectual property. The author argues that Canada’s history, while demonstrating Canada’s potential to support progressive change, has not borne out certain middle power ideals.

RÉSUMÉ Dans la première partie de cet article, je passe en revue l’histoire du Canada, le droit d’auteur international et le rôle qu’a joué le Canada dans le droit d’auteur international du XIXe siècle à nos jours. Dans la deuxième partie, je me demande si nous pouvons être optimistes ou pessimistes en ce qui concerne le rôle du Canada dans la promotion des solutions face aux préoccupations par rapport aux politiques sociales dans le domaine du droit d’auteur international. Je soutiens que l’histoire du Canada, tout en démontrant le potentiel du Canada pour appuyer le changement progressif, n’a pas démontrée certains des idéaux d’une puissance moyenne.

Author Biography

Sara Bannerman, George Washington University

Sara Bannerman a Fulbright postdoctoral researcher currently working as a Visiting Scholar at the Elliott School of International Affairs, George Washington University and a SSHRC postdoctoral fellow with the Centre for Governance of Knowledge and Development, a part of the Regulatory Institutions Network (RegNet) at the Australian National University in Canberra. She is based at present in Washington DC.

Published

2011-03-24