The LTTV Consultations: Mapping Old and New Interests in Television Today

Mary Elizabeth Luka, Catherine Middleton

Abstract


This article unpacks two infographic analyses to highlight two important themes regarding changes to the distribution systems and business models for the converging broadcast and telecommunications industry. First is that the recent revolution in production practices is now reverberating through the distribution system, as illustrated by a provisional mapping of a complex stakeholder ecosystem. Second is the clarity and consistency of the messages received from Canadians during CRTC consultations. In the Let’s Talk TV consultations, consumer-citizen messages centered on the desirability of readily available online and on-demand content, particularly Canadian and local content. By showing various stakeholders and their points of intersection throughout the process, this article aims to make a complex business more comprehensible, or at least more accessible, to a broad audience.

Cet article explore deux analyses infographiques afin de souligner deux thèmes importants relatifs à des changements aux réseaux de distribution et aux modèles d’entreprise pour les industries convergentes de la radiodiffusion et de la télécommunication. Le premier thème est que la révolution récente dans les pratiques de production est en train de se manifester dans le réseau de distribution, tel qu’illustré dans cet article par l’inventaire provisoire d’un écosystème complexe de parties prenantes. Le second thème est la clarté et la constance des messages reçus de la part de Canadiens au cours des consultations du CRTC. En effet, pendant les consultations Parlons télé, les consommateurs/citoyens ont exprimé leur désir d’accéder facilement à du contenu en ligne et sur demande, particulièrement du contenu canadien et local. En présentant diverses parties prenantes et leurs points d’intersection tout au long du processus, cet article tient à rendre une situation complexe plus compréhensible, ou du moins plus accessible, pour le grand public.


Keywords


Broadcasting policy; Telecommunications policy; Television/cable television; Broadband networks; Research methods / Politique de radiodiffusion; Politique de télécommunications; Télévision/Télévision par câble; Réseaux à large bande; Méthodes de recherch

Full Text: PDF HTML


DOI: https://doi.org/10.22230/cjc.2019v44n2a3117

License URL: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ca/
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