“You Talkin’ to Me?”: The Implied Reader in Canadian Business Magazine
DOI:
https://doi.org/10.22230/cjc.2017v4n5a3225Keywords:
Magazines, Business Media, Gender, NarratologyAbstract
Background This Research in Brief asks whether the implied reader of Canadian Business is gendered and exclusive of women, as claimed in the November 2013 Letters to the Editor of that magazine.
Analysis To answer this question, the author examined article subjects, illustrative photographs, and textual signals of the implied reader in all the style and fashion articles (43 in total) published in the magazine over five years, 2010 to 2014.
Conclusion and implications The analysis confirms the letter writers’ complaint that women readers are largely excluded from the implied audience of these articles.
Keywords Magazines; Business media; Gender; Narratology; Implied reader
Contexte Cette Recherche en bref cherche à voir si le lecteur implicite de Canadian Business est mâle à l’exclusion des femmes, tel que le prétend une lettre à l’éditeur parue dans ce magazine en novembre 2013.
Analyse Pour s’adresser à cette question, l’auteure a examiné des sujets d’articles, des photos représentatives et des interpellations du lecteur implicite pour tous les articles de style et de mode (43 en tout) publiés dans le magazine pendant cinq ans (de 2010 à 2014).
Conclusion et implications L’analyse confirme la plainte dans la lettre à l’éditeur selon laquelle les lectrices ne comptent pas parmi les lecteurs implicites de ces articles.
Mots clés Magazines; Médias d’affaires; Genre; Narratologie; Lecteur implicite