Lost in the App Store: The Political Economy of the Canadian Game App Economy

David B. Nieborg, Chris Young, Daniel Joseph

Abstract


This commentary discusses the political economy of apps. The authors found that Canadian-made game apps are notably absent in the Canadian App Store. This should be both worrying and surprising, as Canada has a relatively sizable game industry. While policy conversations on digital transformation focus on emerging technology, the authors point toward the power and politics of digital platforms as one of the key issues preventing growth in the Canadian digital economy.

Ce commentaire discute de l’économie politique des applications. Les auteurs ont observé que les applis de jeu fabriqués au Canada sont absents de l’App Store canadien. Cette situation devrait surprendre et inquiéter, puisque le Canada a une industrie du jeu relativement grande. Les conversations sur les politiques relatives à la transformation numérique portent en grande partie sur les technologies émergentes, mais les auteurs tiennent à souligner que le pouvoir et les politiques relatifs aux plateformes numériques sont parmi les raisons clés pour lesquelles l’économie numérique au Canada ne croît pas autant qu’elle le pourrait.


Keywords


Cultural industries policy; Ownership (concentration/competition); Apps; Platforms; Games / Politiques sur les industries culturelles; Propriété (concentration/concurrence); Applications; Plateformes; Jeux

Full Text: PDF HTML


DOI: https://doi.org/10.22230/cjc.2019v44n2a3505

License URL: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/ca/
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